Księgowość dla zagranicznych NGO
Obsługa księgowa dla każdego
Zagraniczne fundacje i stowarzyszenia planujące prowadzić działalność w Polsce, często są przygotowane do szybkiego rozwijania swojej działalności operacyjnej, nie mając jednak zasobów potrzebnych do spełnienia wszystkich wymogów formalno-prawnych
Jednocześnie, te fundacje i stowarzyszenia od pierwszego dnia muszą przeprowadzać szczegółowe raportowanie do centrali za granicą, raportować do urzędu skarbowego, opłacać faktury, etc. Co więcej, tylko w ostatnich latach wymogi prowadzące działalność w Polsce są coraz wyższe a na podmioty nałożono obowiązki w zakresie raportowania JPK, e-sprawozdań finansowych jednocześnie zmieniając wielokrotnie przepisy dot. VAT czy CIT.
Dla większości fundacji i stowarzyszeń rozpoczynających działalność w naszym kraju odnalezienie się w tym gąszczu przepisów jest bardzo wymagającym zadaniem.
Obsługa księgowa zagranicznych fundacji i stowarzyszeń w języku angielskim
W FRUX zdajemy sobie sprawę, że dla oddziału Państwa fundacji czy stowarzyszenia w Polsce ważne jest zapewnienie lokalnej zgodności z przepisami, przy jak najmniejszym zaangażowaniu osób operacyjnych. Nie jest to łatwe, w szczególności z powodu dość często zmieniających się regulacji w Polsce, jak również coraz bardziej restrykcyjnych wymogów.
Kluczowym wymogiem, jak wynika z naszego wieloletniego doświadczenia, jest także terminowe raportowanie według zasad grupowych wraz z wyjaśnieniem odchyleń w stosunku do przepisów lokalnych. O terminowość i zgodność raportów z Państwa oczekiwaniami nasi eksperci dbają, świadcząc również usługi księgowe w języku angielskim, co według powszechnej opinii o polskim rynku zdaje się być wartością wręcz unikatową.
Dla zagranicznych fundacji i stowarzyszeń, otwierających oddział na polskim rynku, świadczymy następujące usługi:
Nasze usługi obejmują:
- Prowadzenie ksiąg handlowych z wydzieloną księgowością na projekty
- Obsługę plac w tym osobne listy plac na projekty
- Obsługę kadrową, w tym outsourcing pracowniczy.
- Usługi projektowe, wsparcie w przygotowaniu i realizacji projektów finansowanych ze środków europejskich i innych źródeł
- Zarządzanie finansami
- Doradztwo i obsługa prawna
- Różne prace administracyjne
Obsługa audytów i kontroli w siedzibie FRUX
Kontrola skarbowa to problematyczna czynność, na którą gotowy musi być każdy podmiot prowadzący lub rozpoczynający działalność w Polsce. Choć co do zasady kontrola powinna mieć miejsce w siedzibie podatnika. W ramach obsługi, w FRUX oferujemy przeniesienie obsługi kontroli skarbowych do naszego biura. Dzięki temu kontrola finansowa nie jest kłopotem, a my jesteśmy w stanie udzielić odpowiedzi kontrolerom na wszelkie pytania księgowo-podatkowe.
Szczegółowy zakres usług w poszczególnych grupach:
Obsługa księgowa:
- Prowadzenie Księgi Handlowej zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Prowadzenie rejestrów podatku od towarów i usług
- Sporządzanie odpowiednich deklaracji podatkowych
- Dostarczanie ww. deklaracji do właściwych Urzędów Skarbowych
- Sporządzanie sprawozdań do celów statystycznych i podatkowych
- Reprezentowanie przed Urzędami Skarbowymi i innymi urzędami
Obsługa księgowa:
- Ustalanie indywidualnego Planu Kont jednostki
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych
- Prowadzenie rozrachunków z kontrahentami
- Przygotowanie dokumentów płatności podatkowych
- Nadzorowanie terminów płatności podatkowych
- Udzielanie Zlecającemu i na Jego życzenie wyjaśnień związanych z wykonywaniem umowy
Obsługa płac:
- Sporządzanie dla Klienta listy płac jego pracowników (także wydzielonych na projekty)
- Sporządzanie wymaganych prawem formularzy i deklaracji związanych z ubezpieczeniem pracowników Klienta i dostarczanie ich do właściwych urzędów
- Prowadzenie imiennych kart wynagrodzeń pracowników
- Sporządzanie i dostarczanie do odpowiednich urzędów dokumentów związanych z rolą Klienta jako płatnika
- Przygotowywanie dokumentów płatności wynikających z wykonania umowy
Obsługa kadrowa:
- Prowadzenie teczek osobowych
- Przygotowywanie dokumentów związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem umów o pracę
- Sporządzanie odpowiednich aneksów
- Dbanie o terminowość badań lekarskich i szkoleń bhp
- Wyliczanie i kontrolowanie przysługujących dni urlopowych
- Przechowywanie ww. dokumentów
Obsługa Projektowa:
- Poszukiwanie źródeł finansowania
- Wsparcie procesu aplikowania w zakresie finansowym
- Budżetowanie projektów
- Opracowywanie dokumentacji finansowo księgowej projektów
- Bieżący nadzór nad finansami projektów
- Przygotowywanie sprawozdań finansowych projektów
- Przygotowanie wniosków o płatność w zakresie finansowym
Zarządzanie finansami:
- Przygotowanie i analiza sprawozdań i raportów
- Zarządzanie płynnością
- Analiza ryzyka w przedsiębiorstwie
- Przygotowanie i wdrażanie procedur i usprawnień w przedsiębiorstwie
- Udział przy wdrożeniach IT
- Zarządzanie ryzykiem kursowym
- Udział w negocjacjach, ocena umów handlowych
- Kierowanie zespołem, budowanie struktury i polityka ocen pracowników
- Zarządzanie administracją – kontrola umów, dokumentów, poziomy akceptacji, obiegu dokumentów
- Inne
Obsługa prawna:
Współpracujemy z renomowanymi doradcami i kancelariami prawnymi.
- Rejestracja podmiotów w KRS, zmiana statutu, rejestracja działalności gospodarczej
- Prawo podatkowe
- Prawo pracy
- Prawo gospodarcze
- Inne
Wirtualne biuro i inne prace administracyjne:
- Załatwianie spraw administracyjnych za klienta
- Udostępnienie adresu
- Obsługa telefonu, faksu, poczty e-mail klienta
- Prowadzenie kancelarii
- Inne