Frux sp. z o.o., ul. Smolna 32, lok. 16, 00-375 Warszawa

Księgowość dla zagranicznych NGO

Obsługa księgowa dla każdego

Zagraniczne fundacje i stowarzyszenia planujące prowadzić działalność w Polsce, często są przygotowane do szybkiego rozwijania swojej działalności operacyjnej, nie mając jednak zasobów potrzebnych do spełnienia wszystkich wymogów formalno-prawnych.

Jednocześnie, te fundacje i stowarzyszenia od pierwszego dnia muszą przeprowadzać szczegółowe raportowanie do centrali za granicą, raportować do urzędu skarbowego, opłacać faktury, etc. Co więcej, tylko w ostatnich latach wymogi prowadzące działalność w Polsce są coraz wyższe a na podmioty nałożono obowiązki w zakresie raportowania JPK, e-sprawozdań finansowych jednocześnie zmieniając wielokrotnie przepisy dot. VAT czy CIT.

Dla większości fundacji i stowarzyszeń rozpoczynających działalność w naszym kraju odnalezienie się w tym gąszczu przepisów jest bardzo wymagającym zadaniem.

Obsługa księgowa zagranicznych fundacji i stowarzyszeń w języku angielskim

W FRUX zdajemy sobie sprawę, że dla oddziału Państwa fundacji czy stowarzyszenia w Polsce ważne jest zapewnienie lokalnej zgodności z przepisami, przy jak najmniejszym zaangażowaniu osób operacyjnych. Nie jest to łatwe, w szczególności z powodu dość często zmieniających się regulacji w Polsce, jak również coraz bardziej restrykcyjnych wymogów.

Kluczowym wymogiem, jak wynika z naszego wieloletniego doświadczenia, jest także terminowe raportowanie według zasad grupowych wraz z wyjaśnieniem odchyleń w stosunku do przepisów lokalnych. O terminowość i zgodność raportów z Państwa oczekiwaniami nasi eksperci dbają, świadcząc również usługi księgowe w języku angielskim, co według powszechnej opinii o polskim rynku zdaje się być wartością wręcz unikatową.

Nasze usługi obejmują

  • Prowadzenie ksiąg handlowych z wydzieloną księgowością na projekty
  • Obsługę plac w tym osobne listy plac na projekty
  • Obsługę kadrową, w tym outsourcing pracowniczy.
  • Usługi projektowe, wsparcie w przygotowaniu i realizacji projektów finansowanych ze środków europejskich i innych źródeł
  • Zarządzanie finansami
  • Doradztwo i obsługa prawna
  • Różne prace administracyjne
Zakres usług zdjęcie

Obsługa audytów i kontroli w siedzibie FRUX

Kontrola skarbowa to problematyczna czynność, na którą gotowy musi być każdy podmiot prowadzący lub rozpoczynający działalność w Polsce. Choć co do zasady kontrola powinna mieć miejsce w siedzibie podatnika. W ramach obsługi, w FRUX oferujemy przeniesienie obsługi kontroli skarbowych do naszego biura. Dzięki temu kontrola finansowa nie jest kłopotem, a my jesteśmy w stanie udzielić odpowiedzi kontrolerom na wszelkie pytania księgowo-podatkowe.

Szczegółowy zakres usług
w poszczególnych grupach

Obsługa księgowa

  • Prowadzenie Księgi Handlowej zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • Prowadzenie rejestrów podatku od towarów i usług
  • Sporządzanie odpowiednich deklaracji podatkowych
  • Dostarczanie ww. deklaracji do właściwych Urzędów Skarbowych
  • Sporządzanie sprawozdań do celów statystycznych i podatkowych
  • Reprezentowanie przed Urzędami Skarbowymi i innymi urzędami
Obsługa księgowa zdjęcie

Obsługa księgowa

  • Ustalanie indywidualnego Planu Kont jednostki
  • Prowadzenie ewidencji środków trwałych
  • Prowadzenie rozrachunków z kontrahentami
  • Przygotowanie dokumentów płatności podatkowych
  • Nadzorowanie terminów płatności podatkowych
  • Udzielanie Zlecającemu i na Jego życzenie wyjaśnień związanych z wykonywaniem umowy
Obsługa księgowa zdjęcie

Obsługa płac

  • Sporządzanie dla Klienta listy płac jego pracowników (także wydzielonych na projekty)
  • Sporządzanie wymaganych prawem formularzy i deklaracji związanych z ubezpieczeniem pracowników Klienta i dostarczanie ich do właściwych urzędów
  • Prowadzenie imiennych kart wynagrodzeń pracowników
  • Sporządzanie i dostarczanie do odpowiednich urzędów dokumentów związanych z rolą Klienta jako płatnika
  • Przygotowywanie dokumentów płatności wynikających z wykonania umowy
Obsługa płac zdjęcie

Obsługa kadrowa

  • Prowadzenie teczek osobowych
  • Przygotowywanie dokumentów związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem umów o pracę
  • Sporządzanie odpowiednich aneksów
  • Dbanie o terminowość badań lekarskich i szkoleń bhp
  • Wyliczanie i kontrolowanie przysługujących dni urlopowych
  • Przechowywanie ww. dokumentów
Obsługa kadrowa zdjęcie

Obsługa Projektowa

  • Poszukiwanie źródeł finansowania
  • Wsparcie procesu aplikowania w zakresie finansowym
  • Budżetowanie projektów
  • Opracowywanie dokumentacji finansowo księgowej projektów
  • Bieżący nadzór nad finansami projektów
  • Przygotowywanie sprawozdań finansowych projektów
  • Przygotowanie wniosków o płatność w zakresie finansowym
Obsługa Projektowa zdjęcie

Zarządzanie finansami

  • Przygotowanie i analiza sprawozdań i raportów
  • Zarządzanie płynnością
  • Analiza ryzyka w przedsiębiorstwie
  • Przygotowanie i wdrażanie procedur i usprawnień w przedsiębiorstwie
  • Udział przy wdrożeniach IT
  • Zarządzanie ryzykiem kursowym
  • Udział w negocjacjach, ocena umów handlowych
  • Kierowanie zespołem, budowanie struktury i polityka ocen pracowników
  • Zarządzanie administracją – kontrola umów, dokumentów, poziomy akceptacji, obiegu dokumentów
  • Inne
Zarządzanie finansami zdjęcie

Obsługa prawna

Współpracujemy z renomowanymi doradcami i kancelariami prawnymi.

  • Rejestracja podmiotów w KRS, zmiana statutu, rejestracja działalności gospodarczej
  • Prawo podatkowe
  • Prawo pracy
  • Prawo gospodarcze
  • Inne
Obsługa prawna zdjęcie

Wirtualne biuro i inne prace administracyjne

  • Załatwianie spraw administracyjnych za klienta
  • Udostępnienie adresu
  • Obsługa telefonu, faksu, poczty e-mail klienta
  • Prowadzenie kancelarii
  • Inne
Wirtualne biuro i inne prace administracyjne zdjęcie

Frux sp. z o.o.
ul. Smolna 32, lok. 16,
00-375 Warszawa


KRS 0000398980
REGON 145846144
NIP 536-19-09-467





Godziny otwarcia: pn. - pt. 9:00 – 17:00


Dane do faktury: Frux sp. z o.o.
ul. Smolna 32, lok 16,
00-375 Warszawa
NIP 536-19-09-467